A case of extreme deprivation

Uuh, igår var jag hemma från skolan för att jag hade ont i huvudet, var förkyld, frös, var seg och mådde illa. Idag är jag hemma för att jag mår likadant, fast inte så onte i huvudet utan mer ont i magen. Piss på detta alltså. Och älsklingen min kom hem till mig igår efter att han hade varit i skolan, och idag är han hemma från skolan (hoppas det inte bara är mitt fel att han är sjuk, buhu..).

Nåväl, igår så gick jag upp som vanligt med mami, papi och Stoffe och så åt jag frukost med dom. Sen så satt jag vid datorn/tittade på TV/pluggade resten av dagen ända tills klockan kvart i fem då Daniel kom hit. Jag lagade lite mat åt han då (eller hahaha, ganska så rejält mycket) och så pratade vi, myste och hade oss.

Idag ska jag väl göra samma sak, bortsett från att Daniel inte kommer och hälsar på, plus att jag förmodligen ska ta halvtvå bussen till skolan sen bara för att göra något dumt dataprov.. Har för tusan tre gånger (kanske fyra om KRKI är snäll) på mig att göra fem stycken dataprov. FEM!! Vet inte om jag tkr att det är så himla kul, menmen.. Grejen är att jag behöver bara göra två till för att klara ämnet datakunskap, men om jag vill få ECDL så måste jag göra sju prov, och jag har redan gjort två stycken, så fem återstår. Aja, det fixar sig nog.. hoppas jag.. Har i alla fall kvar allmän IT, outlook & internet, powerpoint, excel och excel databas. De två förstnämnda ska jag kaaanske göra idag. Åtminstone ett av dom. Och sen ska jag göra ett annat imorgon, typ powerpoint eller något. Och de andra två har jag tänkt att göra vecka tjugoett. Får se hur det blir..

I helgen (fredag-söndag) så åkte jag och Daniel till Gullholmen, alldeles själva. Det var så himla supermysigt. Kan börja berätta lite om fredagen: sovmorgon till tolv (där jag packade, fixade mig, duschade och blabla), tog bussen till stan, hyrde film med Daniel, matte, psykologi, shoppade mat med Daniel, social sciences, shoppade mejeriprodukter med Daniel, skyndade till bussen, åkte Orustexpressen till Varekil, bytte till 371 som tog oss till Tuvesvik, väntade i typ tjugo minuter på färjan och sen var vi äntligen över klockan tio över sex. Gick upp i huset, satte på värmen, jag började laga mat (potatisgratäng m. vitlök, quornfiléer och grönsaker; SERIÖST VAD MUMSIGT!!) medan Daniel sprang till ICA och köpte det vi glömde köpa i stan, vi åt, tittade på en supertråkig film (the ugly truth) och sen somnade vi gott. Var helt slutkörda på fredagen faktiskt..
Vaknade på lördagen av mitt larm som ringde klockan sex minuter över sju. Låg kvar i sängen tills åtta (coh hmnx udnxuämuw fxe cfk. ^^) och sen gick vi upp för att fixa frukost. Seriöst vad kul det var när Daniel fick reda på att klockan var åtta, HAHA. Han trodde hela tiden att vi hade gått upp typ vid tolv så han blv ganska förvånad, och när han då fick reda på hur mycket klockan egentligen var blev han trött på en gång.. HAHA. Well.. det var rätt tråkigt väder denna dagen, iaf halva dagen, så vi var mest inne och chillade. Kollade klart på the ugly truth, myste, lagade hamburgare m. pommes, gick en promenad och lite annat kul. På kvällen blev det the proposal och meteor. The proposal var LÄTT den bästa filmen, jag skulle kunna se den trettiofem gånger på raken, haha. Vi älskade den verkligen! Meteor var sådär, inte överdrivet bra, men lätt bättre än the ugly truth! Gick och la oss typ vid lite över elva och sen somnade vi gott.
På söndagen var det underbart väder. Vi gick upp halv tio och åt frulle ute, sen tog vi oss en skön promenad ute i det fina vädret, myste, myste och myste. Satt på bryggan vid hamnen och bara hängde, gick runt på riktiga Gullholmen och det var såå mysigt. Tyvärr var vi tvungna att åka hem med färjan vid tio i tre.. När jag kom hem så blev det lite mat och mys med familjen. 🙂

Men hursomhelst så var helgen den bästa ever, bortsett från att jag tänkte på skolan HELA tiden. 🙁

I måndags så börjades dagen med film (Juno), sen matte, sen b-språk och så slutade vi vid tolv. Så himla skönt! Jag och Daniel gick till körskolan, sen till torget där det var värsta söta marknaden (vi köpte oss två chokladbollar med knasigt goda smaker), sen till Willy’s för att köpa banan och loka och sist till Espresso House där vi fikade och myste och småpluggade. Var så himla gött att sitta i solen och bli alldeles brun, tihi. Vi gick även upp till Daniels farmor för att hälsa på en stund, det var trevligt. 🙂 Jag tog min kvart över fyra buss rätt hem för att plugga. Mådde piss på kvällen och gick och la mig rätt tidigt.

BUMS så var man här igen. Seriöst, jag ska sluta berätta mitt liv i detaljer. Jag har ju inget privatliv, så sorry guys framöver. Men pusspuss, nu ska jag plugga lite och sen sola. Byeeee.